JORNADA INTENSIVA O NO? (Laura Gimenez)
Actualment a Catalunya hi ha bastants instituts que fan l'horari intensiu. Personalment jo veig avantatges i inconvenients als dos horaris.Els avantatges de la jornada intensiva són que, així, tant professors com alumnes, tenen la tarda lliure per fer activitats, extraescolars, o simplement estar amb els amics o la família. També va bé perquè normalment tens una estona lliure entre el dinar i l’inici de l’extraescolar, o l’inici de l’hora en què et proposes començar els deures. D’aquesta manera pots aprofitar per descansar i desconnectar.
Els inconvenients que hi trobo són els següents: tantes hores seguides fan que acabis esgotat, et lleves molt d'hora i dines molt tard.
També per moltes famílies no els va massa bé ja que els pares treballen i, per tant, no poden recollir els nens/es i aquests s'han de quedar fins a la tarda al centre. Tot i que aquest problema està bastant solucionat, ja que a part d’haver-hi un servei de menjador, hi ha extraescolars que es poden fer en el mateix centre.
Per altra banda, l’horari partit, també té avantatges i inconvenients.
Tenir unes hores entre-mig de les classes, és a dir al migdia, va bé per reposar i desconnectar una estona dels estudis. També és un avantatge per als pares que treballen fins la tarda o vespre, ja que no s’han de preocupar per anar a buscar al nen al migdia, perquè el poden deixar amb el servei de menjador que ofereix el centre. I, per últim, crec que és més tranquil i no vas tan estressat o cansat, ja que t’aixeques més tard i no fas tantes hores seguides.
Els inconvenients de la jornada partida són que, si fas extraescolars a la tarda, no tens un temps lliure entremig del final de les classes i l’inici de l’activitat. També crec que t’ocupa gran part del dia i no et deixa temps per fer altres coses.
Per acabar, crec que si poséssim en una balança els inconvenients i avantatges dels dos horaris, la balança estaria bastant igualada. Potser l’horari partit tindria una mica més d’avantatges, però suposo que és perquè com faig l’horari intensiu, no veig tants inconvenients al partit.
Però definitivament, jo crec que m’agrada més l’horari que estic fent ara, encara que hi hagi inconvenients (no tot és perfecte). Crec que m’agrada més l’intensiu, perquè en el meu cas faig diverses activitats a la tarda i m’ocupen gran part d’ella. Per tan, l’ horari intensiu és el que em va millor respecte les meves activitats extraescolars.
PROU ACCENTS DIACRÍTICS (Biel Marieges)
Segons el ple de l’Institut d’Estudis Catalans, dels 150 accents diacrítics que tenim, només en restaran 14. Aquesta nova normativa començarà a aplicar-se el 23 de novembre.Crec que sense els accents diacrítics, la llengua catalana no serà el mateix. Podrem aconseguir escriure: “la dona dona una galeta al seu net que va molt net”? Em costa assimilar, és a dir, entendre, que l’IEC hagi aprovat aquesta normativa, perquè no veig la utilitat que hi ha en treure’ls de la llengua. Aquests accents hi són per alguna cosa, com és la de diferenciar paraules que s’escriuen igual, però tenen significats diferents. Potser sí que es podrien eliminar uns quants, però penso que el nombre 136 (nombre d’accents diacrítics eliminats) és molt, i molt elevat.
Com tot, la llengua també canvia, i per això tampoc penso crear una revolta contra l’Institut d’Estudis Catalans.
Intentant esbrinar com m’ho faria per canviar la meva ortografia, m’he parat a pensar per què els accents diacrítics i no una altra cosa amb més utilitat. Amb tot el respecte del món, crec que ha estat un error, i una “tonteria” aprovar aquesta normativa, encara que els nouvinguts a la llengua ho tinguin més fàcil i més pràctic per aprendre-se’ls.
En definitiva, no estic d’acord amb la normativa aprovada per l’IEC, però penso que, com he dit abans, la llengua canvia i ens hi hem d’acostumar.
ARTICLE: MÒBILS A CLASSE SI O NO? (Raquel Vicedo)
La majoria d’alumnes adolescents tenen una necessitat de mirar i fer servir el mòbil a classe, per què?Des del meu punt de vista, la gran part dels alumnes tenen una gran necessitat per fer servir el mòbil immensa . És un problema o una eina el mòbil?
Les conseqüències de la falta de coneixements d’aquests dispositius poden comportar un nefast ús i una utilització en situacions inadequades. Per això molts centres opten per prohibir-lo. Però també té varius avantatges el mòbil a l’aula, com per exemple, facilitar al aprenentatge, permetre una resposta i una avaluació immediata, potenciar la participació, etc. Però tampoc podem deixar de cantó que es deixarien de costat altres factors.
Per mi depèn del punt d’on ho miris. Si els alumnes són de fiar i són responsables és una eina perfecta per treballar i a l’hora divertir-se. Ara per un l’altre cantó, pot ser un gran problema, que és el que acaba passant, que la majoria dels alumnes, no tots, no són gens responsables i acaben fent-li un mal ús.
L’ADICCIÓ A LES NOVES TECNOLOGIES (Claudia Medina)
L’aparició de les noves tecnologies en els derrers anys ha fet que hi hagi una nova adicció, l’adicció a les noves tecnologies. Aquesta adicció fa referència a la necessitat d’estar connectat al telèfon, al whatsapp... Al principi causa plaer però després es converteix en una necessitat i la persona pot acabar descontrolar-se.SÓN BONES LES NOVES TECNOLOGIES?
En la meva opinió és veritat que les noves aplicacions ens ajuden en les tasques més quotidianes com: fer treballs de l’escola, comunicar-te amb algú etc. El que no veig bé són les xarxes socials. Les xarxes socials són unes xarxes on la gent pot penjar fotos o explicar alguna cosa de la seva vida. Amb això poden guanyar seguidors i” likes”. Actualment hi ha molta pressió social per culpa d’aquest tema. Tothom vol ser el més famós del món i tenir milions de seguidors per això hi ha gent que ho porta al extrem.
Jo crec que aquestes eines són molt útils a la nostra vida però ho hem de fer servir responsablement.
Jo crec que aquestes eines són molt útils a la nostra vida però ho hem de fer servir responsablement.
Els dos primeres articles els veig essencialment com els vaig trobar. El que ha millorat molt és el de la Raquel. El de la Clàudia pateix, perquè no ha estat revisat abans. La línia argumental hi
ResponEliminaés poc clara.